Zdravé pečení - jde to vůbec?

Komu z nás se občas nepřihodí, že z plánovaného jednoho kousku koláče je ve finále kousků víc. Existují vůbec moučníky, po kterých byste nemuseli mít výčitky?

Předtím než se pustíme do zdravějších náhrad při pečení nejčastěji používané mouky a cukru, vezměme v potaz, že slovo zdravé v tomto případě neznamená dietní, ale výživově hodnotné a lépe stravitelné pro naše těla. Což rozhodně stojí za vyzkoušení.

Jak při pečení nahradit mouku?

Pakliže nemáte potřebu vynechávat lepek, je to jednoduché. Jen klasickou bílou mouku nahraďte celozrnnou nebo špaldovou. Žitnou rozhodně doporučujeme namíchat s jiným druhem mouky. A to nejen kvůli konzistenci (moučníky ze žitné mouky bývají příliš tuhé), ale také chuti.

Často používané jsou i ovesné vločky místo mouky. Obsahují dlouhé cukry a energii tak uvolňují postupně. Stejně tak nezpůsobují rychlý výkyv cukru v krvi. Díky tomu nebudete mít brzy hlad a nebude vám kolísat tlak.

zdravé pečení bez mouky

Co místo cukru při zdravém pečení?

První krok? Snižte množství. Neřiďte se v tomto případě recepty do puntíku a cukru dávejte méně. Slazení se nemusíte úplně vyhýbat. Nabízí se vám celá řada možností:

  • med - moučníkům dodá sladkou chuť a lákavé medové zabarvení, kromě toho je bohatý na antioxidanty
  • agávový sirup - získává se ze stejné rostliny jako tequilla a chutí se podobá medu; při použití je třeba dbát na vysoký obsah fruktózy
  • javorový sirup - skvělé řešení pro oslazení pečiva, koláčů, kaší a domácího müsli
  • 100% jablečná šťáva
  • rozmixované rozinky nebo datle
  • kokosový cukr - získává se z květů kokosovníku a je bohatý na draslíku, hodí se nejen na pečení, ale i do smoothie
  • přezrálý banán - použijte ho místo cukru do muffinů, ovocných koláčů nebo koktejlů.

jak nahradit cukr v pečení

Můžu spořádat celý pekáč, když zdravě peču?

Nejideálnější doba na konzumaci je ráno, kdy tělo doslova prahne po energii. Pokud nemáte přes den dostatek pohybu, bude platit základní pravidlo “přiměřeně”. V tomto případě jsou velkou výhodou nepečené raw dezerty zcela bez mouky a rafinovaného cukru. Zvýší energii, obsahují vysoký obsah živin, draslíku, hořčíku a kyseliny listové.

Chcete se pustit do zdravějšího pečení, ale jste bez inspirace? Zkuste naše čoko-kokosové řezy.